17 Kasım 2011 Perşembe

Bu insanlara neler oluyor?!

İnsanların en büyük sorunu okumamak bence. Eskiden olsa derdim ki insanların kendini geliştirmesi için şu nitelikteki kitapları okuması yeterli olur. Peki ya şimdi? Ne olduğu, hangi niteliğe sahip olduğu, hangi tarzda olduğu önemli değil; hatta ne için okuduğu da önemli değil. Çünkü öyle bir duruma gelmiş ki insanlar okumayı unutacaklar neredeyse. Eğitim zorunlu olmasa belki hayatları boyunca kitaba el sürmeyecekler.Sitemliyim arkadaş ben, sitemliyim hem de çok!! Kitap oku, dergi oku, internetteki bloglardan oku yeter ki oku! Soru sormak, merak duymak güzeldir ama okuyup ya da akıl yürüterek bulabileceği bir cevabı neden illaki kolay yoldan bulmak istiyor bu insanlar anlamıyorum?! Geçenlerde gördüm; bir sitede adamlar defalarca aynı soruya cevap vermişler, neden mi? İnsanlar anlamadığı için değil sadece doğru düzgün sitede yazılan yazıları okumadıkları için.Acıdım adamların haline, laf anlatamak değil dertleri okunmamak, okunmadığı halde eleştirilmek. Sonra bu insanlara ne oluyor diyoruz, ee olan şey belli gittikçe düz bakmaya başlıyorlar dünyaya. Okumayan bir toplum gelişemez, geri kalmaya mahkumdur. Boşa değil hala gelişmekte olan fakat bir türlü gelişemeyen bir toplum oluşumuz. Kızıyorum, söyleniyorumm; elime ne geçiyor?? Alnımın ortsında, iki kaşımın arasında bir kırışıklık dışında elimde kocaman bir hiç kalıyor! Elbet diyorum benim yetiştireceğim gençler de olacak, elbet beni örnek alacak birileri de olacak!Benim öğrencilerim böyle olmamalı. Benim öğrencilerim okumalı, öğrenmeli ve bundan keyif almalı. Kitap okumayı seven bir nesil ortaya çıkarmak istiyorum çok mu zor bu? Yüz bin kez söylersem belki olur neden olmasın?!:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder